Przykładowe ceny w Argentynie:

Kilka informacji dotyczących kosztów. To ceny z 2011 r., ale może warto chociaż mieć orientację   w relacji naszych cen do argentyńskich.

• wstęp do Parku Iguazu - 100 peso = ok. 70 zł
  • dobry stek w restauracji - 60 peso = ok. 41 zł
  • taksówka na lotnisko w Puerto Iguazu - 100 peso
  • taksówka z lotniska  w Salcie na dworzec autobusowy - 45 peso - ok. 31 zł
  • autobus Salta - Tilcara - 69 peso = ok. 48 zł
  • autobus Tilcara - La Quiara/Villazon - 41 peso - ok. 29 zł
  • 2-osobowy pokój w hotelu w Tilcara - 300 peso - ok.  209 zł
Wikunie na tle Andów

W trakcie podróży do Ameryki Południowej czerwiec-lipiec 2011 r. odwiedziliśmy takie kraje jak Brazylię, Argentynę, Boliwię i Peru. Na chwilę przeszliśmy nawet Mostem Przyjaźni do Paragwaju. Mieliśmy pamiątkę w postaci pieczęci w paszporcie, ale paszporty ukradziono nam w Boliwii, więc zostało tylko mgliste wspomnienie. W samej Argentynie  najważniejszym punktem wyprawy były wodospady Iguazu.

Na terenie Parku Iguazu biegają takie właśnie ostronosy, inaczej zwane koati.

Dwa ostronosy na murku

Chcąc zobaczyć wodospady Iguassu po stronie brazylijskiej trzeba zatrzymać się w miasteczku Foz do Iguassu, a po przekroczeniu granicy z Argentyną mamy miejscowość Puerto Iguazu.

Wówczas napisałam do rodziny:

„A od dwóch dni buszujemy po wodospadach Iguassu, raz z brazylijskiej, raz z argentyńskiej strony. Bajka, szczególnie ta druga strona. Nie nadążamy z robieniem zdjęć. Nie wiem jak zrobię film, żeby nie zanudzić widzów. Każde ujecie jest przepiękne. Wybór będzie trudny.
A zapomniałam, w międzyczasie wstąpiliśmy do Paragwaju. Przekraczanie granicy brazylijsko-paragwajskiej – bułka z masłem. Przeszliśmy przez długi most na rzece Parana i już. Musieliśmy się prosić o pieczątki w paszportach, za to granicę brazylijsko-argentyńską przekraczaliśmy około półtorej godziny.
Dzisiejszy wieczór zakończyliśmy stekami z grilla, jak przystało na ¨argentyńskich bywalców¨ i popiliśmy dobrym winem.
To na tyle for now. Pozdrawiamy!”

Z Puerto Iguazu mieliśmy wykupiony lot do Salty (za 218 euro), ale los (a właściwie chilijski wulkan) sprawił, że polecieliśmy trochę dookoła, a było to tak:

Rozanieleni wspaniałymi widokami wodospadów Iguazu po argentyńskiej stronie mieliśmy w planie jechać   „Pociągiem do chmur" (Tren a las Nubes)   piękną  trasą  i podziwiać  spektakularne widoki Andów. Pociąg do chmur wyrusza z Salty na wysokości około 1 200 m.n.p.m. i pnie się na 4 200  m n.p.m. Podąża jedną z trzech najwyżej położonych tras kolejowych na świecie.  I to niestety nas ominęło.

Winowajcą był Puyehue, który ukradł  nam jeden dzień w Argentynie. Chociaż leży na południu Chile,  pył po wybuchu tego wulkanu sparaliżował  loty na lotniskach w Argentynie i innych krajach Ameryki Południowej w czerwcu 2011 r.  Wybuchł dokładnie 4 czerwca, po 50 latach uśpienia. Słup pyłu wzniósł się na ponad 10 km. Zobaczcie zdjęcia https://losyziemi.pl/buenos-aires-argentyna-wszystkie-loty-odwolane-z-powodu-wulkanu-puyehue-w-chile. Ewakuowano około 4000 osób. Ich domy, drogi, samochody pokryła warstwa popiołów.

Spędziliśmy więc dzień na lotnisku czekając do wieczora na nasz poranny lot. Dopiero o zmierzchu zamiast do  Salty, polecieliśmy do  Buenos Aires. Co prawda dostaliśmy zakwaterowanie i kolację w hotelu na koszt linii lotniczych, ale już sił nam nie stało, aby wybrać się na nocny spacer po stolicy Argentyny. Z resztą, czy to bezpieczne? Nie sprawdziliśmy.

Następnego ranka taksówka zawiozła nas znów na lotnisko, skąd polecieliśmy w kierunku Salty.

W Salcie wsiedliśmy w piętrowy, bardzo wygodny autokar, który nas zawiózł do Tilcary na pierwsze spotkanie z lamami

Jechaliśmy Panamericaną, siedząc  przed panoramiczną szybą i obserwowaliśmy  surowy krajobraz górski. Po dotarciu do Tilcary, okazało się, że surowy był nie tylko krajobraz,  ale też klimat. Temperatura ledwo przekraczała zero stopni.  Natychmiast na lokalnym targu nabyliśmy grube  skarpety, czapki  i rękawice z wełny alpaki. I dobrze, bo Boliwia w okolicach   Salarów de Uyuni   powitała nas zerową temperaturą, więc ubraliśmy na siebie wszystko, co mieliśmy..

A takimi kolorami mienią się góry na odcinku od argentyńskiej Salty do Villazon na granicy z Boliwią.

Po drodze z Salty w Argentynie droga wiedzie między czerwono-żółtymi skałami

A po drodze podziwialiśmy piękne Andy  i dzikie wikunie.

Mapa podróży, informacje

Koniecznie zobacz film o NAJPIĘKNIEJSZYCH WODOSPADACH, jakie widziałam z tangiem argentyńskim w tle.  Iguazu mają 82 m i są wyższe od Niagary o 25 m, oprócz tego mają 275 spadków wobec 3 w przypadku Niagary oraz  2 km szerokości (Niagara  790 m).   Oglądaliśmy je z dwóch stron - brazylijskiej i argentyńskiej.

Każda jest inna. Poniższy film przedstawia oczywiście część argentyńską i aby zobaczyć brazylijskie Iguassu kliknij tu.

Film

Zdjęcia

3  NAJwiększe  zachwyty

1. Wodospady Iguazu.
  2. Pyszne steki argentyńskie przyrządzane na grillu.
  3. Tajemnicza trasa przez tereny półpustynne na północy Argentyny wiodąca w kierunku Boliwii.

1 NAJwiększy niewypał

1. Zbyt krótko zabawiliśmy w Argentynie, aby odnotować jakieś negatywy. Jedno jest pewne, nie byliśmy przygotowani na tak niskie temperatury. W miejscowość Tilcara było niewiele ponad zero stopni w czerwcu (oczywiście na półkuli południowej mają w tym czasie zimę i byliśmy w górach, więc nie wiem czego żeśmy się spodziewali?)

Największe zachwyty i niewypały, czyli NAJki

17 marca 2024
Maroko 2023 Witajcie w hipnotycznym Marrakeszu, gdzie każdy kąt skrywa historię, a każdy krok to wyzwanie dla zmysłów, gdyż zapachy
29 lutego 2024
Maroko 2023 Fez założył pierwszy król Maroka Położenie Fezu jest niesamowite, a panorama miasta z dwóch punktów widokowych usytuowanych na
06 stycznia 2024
Maroko, 2023 Rabat jest jednym z czterech cesarskich miast w Maroku. Jego charakterystyczną cechą jest harmonijne połączenie dawnej architektury z
28 grudnia 2023
Maroko - Sahara Zachodnia Na temat Sahary Zachodniej (bagatela 266 tysięcy km2) dotychczas wiedziałam niewiele. Będąc na początku listopada w
16 grudnia 2023
Maroko 2023 Z pewnością możecie sobie wyobrazić, jaką przyjemnością jest zamiana zgiełku suku na urokliwy ogród ukryty w plątaninie uliczek
01 listopada 2023
Tanzania, Zanzibar, sierpień 2023 Jeśli nie interesuje Cię plażowanie, albo już Ci się znudzi pławienie się w luksusie ośrodków wypoczynkowych
07 października 2023
Tanzania, Zanzibar, 2023 Jak wyobrażacie sobie kamienne miasto? Mi przychodzą na myśl skały przypominające budynki miasta, z wznoszącymi się w
10 marca 2023
Oman 2022 To miał być „gwóźdź programu” naszej podróży do Omanu - Omański Wielki Kanion, zwany też Wielkim Kanionem Arabii
26 lutego 2023
Oman, listopad 2022 Muskat/Maskat/Masqat/Muscat zachwycił nas pięknym położeniem z widokiem na Zatokę Omańską o bardzo urozmaiconej linii brzegowej. Zobacz Muskat

Najnowsze artykuły:

Koniecznie kliknij na zdjęcie, aby powiększyć. Zupełnie inny efekt :-)

Argentyna

To była zaledwie namiastka Argentyny, za to z  mocnym akcentem

Stanowczo za krótko, za mało i  do powtórki, ale spełniliśmy jedno z wielkich marzeń - widzieliśmy wodospady Iguazu.

Witaj na blogu Filmy z plecaka!

Relacje  z 5 kontynentów, filmy, zdjęcia, informacje, rekomendacje.

To ja
Największe atrakcje Birmy

© Wszelkie prawa zastrzeżone. Zdjęcia, filmy i teksty są naszą własnością. Kopiowanie i wykorzystywanie bez pisemnej zgody twórców jest zabronione.

Dwóch patrzy przez okno na tarasy