Najnowsze artykuły:

04 kwietnia 2024
Maroko, 2023 Maroko skrywa wiele magicznych miejsc, a jednym z nich jest urokliwe miasteczko Essaouira (Assawira), które zachwyca odwiedzających swoim
17 marca 2024
Maroko 2023 Witajcie w hipnotycznym Marrakeszu, gdzie każdy kąt skrywa historię, a każdy krok to wyzwanie dla zmysłów, gdyż zapachy
29 lutego 2024
Maroko 2023 Fez założył pierwszy król Maroka Położenie Fezu jest niesamowite, a panorama miasta z dwóch punktów widokowych usytuowanych na
06 stycznia 2024
Maroko, 2023 Rabat jest jednym z czterech cesarskich miast w Maroku. Jego charakterystyczną cechą jest harmonijne połączenie dawnej architektury z

Seszele - wyspa LA DIGUE z 20 plażami na 10 km2

04 października 2022

Seszele 2022

Piątego dnia naszej podróży na Seszele wybraliśmy się promem Inter Island z Praslin na wyspę La Digue, co zajęło nam niespełna 20 minut (15 euro).

Film-relacja z podróży na wyspę La Digue, Seszele

Piechotką (jeździ tu bardzo niewiele taksówek i samochodów, a praktycznie wszyscy poruszają się pieszo lub na rowerach) dotarliśmy do naszego nowego domu przez jedną noc w Chez Michellin Pensions Residence. Ośrodek oferuje drewniane wygodne domy rozmieszczone w pięknym ogrodzie.

Wikłacz czerwony na stole naszego tarasu

Wikłacz czerwony - taki nasz wróbelek, tylko kolorowy

Wikłacz czerwony - taki nasz wróbelek, tylko kolorowy, pochodzi z Madagaskaru. Został wprowadzony na różne inne wyspy Oceanu Indyjskiego.

Ogrodzony teren od brzegu oceanu oddziela jedynie droga. Rodzina właścicieli z własnej inicjatywy przydzieliła nam większy dom, który miał 3 sypialnie, salon, kuchnię, 2 łazienki i duży taras (koszt 200 euro za 4 osoby z 1 noc).

Zielone domki w jednym z ośrodków na La Digue, Seszele

Przyjechaliśmy tu zobaczyć się jedną z najbardziej urokliwych plaż na świecie Source d'Argent. Jej atrakcją są ogromne granitowe głazy porozrzucane tak, że tworzą małe odludne zatoczki, które wykorzystują spragnieni samotności plażowicze.

Malownicze głazy przy plaży  Source d'Argent na La Digue, Seszele

Malownicze głazy przy plaży  Source d'Argent na La Digue, Seszele

Woda jest tu czyściutka z mnóstwem małych rybek tuż przy brzegu. Wstęp na Source d'Argent jest płatny i kosztuje 115 rupii, ale zapewniam, warto ponieść ten wydatek - w końcu to najsłynniejsza plaża na Seszelach.

Na plaży Source d'Argent na wyspie La Digue, Seszele

Tak naprawdę płaci się za wstęp na teren Parku Union Estate, ponieważ poza plażą jest to miejsce dawnej plantacji orzecha kokosowego i wanilii – pamiątka po kolonialnej historii wyspy. Rzeczywiście po drodze na plażę mijaliśmy rozpięte na specjalnych drutach krzaki wanilii, palmy kokosowe i bananowce.

W drodze na plażę Source d'Argent na La Digue, Seszele

Wyspa La Digue ma zaledwie 10 km2 powierzchni i około 20 plaż, z których niektóre są dość trudno dostępne, a niektóre mają silne fale oraz prądy. Należy do nich Grand Anse, malownicza, piaszczysta, ale z tak dużymi falami, że trudno się zdecydować na kąpiel. Myśleliśmy żeby odwiedzić pobliską Petite Anse i Anse Cocos, lecz czasu nie starczyło.

Plaża Severe na La Digue, Seszele

Plaża Severe niedługo przed burzą na La Digue, Seszele

Skupiliśmy się więc na ww. Source d'Argent i Severe na północno-zachodnim krańcu wyspy. Plaża Sever jest szeroka i piaszczysta. Po jej lewej stronie znajduje się piaszczyste wejście do wody. Po tej samej stronie przewodniki obiecują też najlepsze snurkowanie, ale w czasie naszej obecności zanosiło się na burzę i ocean był bardzo wzburzony, więc nie udało nam się zweryfikować tej informacji.

Plaża Severe na północnym zachodzie wyspy La Digue, Seszele

Na plaży znaleźliśmy bary owocowe, w których można dostać świeżo wyciskane soki. Ponoć w okolicy mieszka żółw seszelski, ale nie widzieliśmy.

W pobliżu przystani na La Digue, Seszele

La Digue leży w odległości 40 km od największej seszelskiej wyspy Mahé i 7 km od Praslin. Zamieszkuje ją około 3000 obywateli.

Restauracja na wyspie La Digue, w której przeczekaliśmy burzę

Widok z wyspy La Digue na wyspę Praslin, Seszele

Mapa wysepki La Digue, Seszele

Mapa wysepki La Digue

Zobacz też podstronę na temat Seszeli

lub  artykuły o innych seszelskich wyspach Wyspa Mahe - brama do archipelagu Seszeli  lub Atrakcje Praslin - drugiej co do wielkości wyspy Seszeli

Witaj na blogu Filmy z plecaka!

Relacje  z 5 kontynentów, filmy, zdjęcia, informacje, rekomendacje.

To ja
Największe atrakcje Birmy
Słynna seszelska plaża Source d'Argent na La Digue

© Wszelkie prawa zastrzeżone. Zdjęcia, filmy i teksty są naszą własnością. Kopiowanie i wykorzystywanie bez pisemnej zgody twórców jest zabronione.

Dwóch patrzy przez okno na tarasy