Rio de Janeiro i Parati w Brazylii

Rio de Janeiro zostawiło nas na wdechu. W ogóle Brazylia okazała się pełnym zaskoczeniem. Porządek, jaki tu zastaliśmy zdziwił nas totalnie.

Obejrzyj film:

Rio jest przepiękne dzięki fantastycznemu położeniu wśród kopulastych, porośniętych zielenią gór, wyrastających także z Atlantyku i tworzących zielone wysepki wzdłuż wybrzeża.

Widok na miasto Rio de Janeiro i ocean z góry Corcovado

W naturalnych zatokach usadowiły się słynne plaże Copacabana i Ipanema, na których swe piękne ciała prezentują Brazylijczycy obu płci. Kult wspaniałej sylwetki jest tu wszechobecny.

Oryginalnie wyrzeźbione skały przy plaży Ipanema

Atrakcjami turystycznymi, które trzeba zobaczyć koniecznie są dwie góry: Głowa Cukru i Corcovado z potężnym posagiem Jezusa Chrystusa.

Posąg Jezusa na górze Corcovado z drzewami na pierwszym planie

Pierwszą zwiedzaliśmy po zmroku, a drugą w dzień. Widoki oszołamiające. Takich cudeńków nie mogliśmy sobie odpuścić.

Widok nocny na Copacabanę w Rio

Zupełnie urzekł nas kościół Sao Beneto na wzgórzu, należący do zespołu klasztornego, cały w złoconych figurach z drewna. Przecudna snycerka.

Drewniane rzeźbienia w kościele Sao Beneto

W pól godziny przepłynęliśmy promem do miasteczka Niteroi, skąd mięliśmy wspaniały widok na Rio, ale naszym celem było Museu de Arte Contemporanea (czyli sztuki współczesnej), mieszczące się w kosmicznym budynku zaprojektowanym przez Oscara Niemeyera. Magia, zwłaszcza gdy obiekt jest podświetlony wieczorem - zobacz w filmie powyżej.

Muzeum sztuki współczesnej w Nitteroy

Jednym z trzech symboli miasta obok   Głowy Cukru    i pomnika   Chrystusa Zbawiciela   jest Katedra świętego Sebastiana  zbudowana  w latach 1964-1976. Ma 80 metrów wysokości, ale co ważniejsze, może pomieścić 40 tysięcy wiernych.

Katedra świętego Sebastiana w Rio de Janeiro z lat 60-tych XX wieku

Witraże w katedrze w Rio

Rio, to dawna stolica Brazylii, a nawet przez 7 lat, kiedy to portugalska rodzina królewska uciekła tu przed wojskami Napoleona, było także stolicą Portugalii.

Zwiedzamy Rio - chyba budynek teatru

Brazylia ma swoje Zielone Wybrzeże z bujną roślinnością, złocistymi plażami, miasteczkami położonymi wśród gór o wyoblonych kształtach. Jadąc wzdłuż brzegu Atlantyku mija się cale mnóstwo tropikalnych wysp i wysepek. Odwiedziliśmy niewielką miejscowość Parati. Sama słodycz. Parati było niegdyś głównym ośrodkiem handlowym na szlaku miedzy Rio de Janeiro a Sao Paulo.

Kościół z bielonymi ścianami w Parati

W trzech kościołach z XVIII w. modlili się osobno czarni niewolnicy, wyzwoleni  Mulaci i biali mieszkańcy miasteczka.

Kościół w kolonialnym Parati

każdej uliczce znajdowaliśmy domy bielone wapnem z drewnianymi okiennicami w jaskrawych kolorach. W wielu z nich urządzono galerie, sklepiki, restauracje, wszystko z wielkim smakiem – po prostu raj dla oczu.

Piękne drzewo na placu w Parati

Brukowana uliczka w Parati

A propos smaków, w Parati zjedliśmy pyszne lody w lodziarni, w której klienci obsługują się sami, montując rożne kombinacje z przedziwnymi polewami i posypkami

Zadrzewiona plaża w Parati

Największe atrakcje Birmy

Filmy z plecaka

Blog podróżniczy. Filmy, zdjęcia,

informacje z 5 kontynentów.

Witaj, jestem  Violetta.

Razem z mężem Darkiem

odwiedziliśmy  ponad 50 krajów.

Ja robię filmy, Darek zdjęcia

Szukasz pomysłu na podróż?

Tu znajdziesz inspirację.

Polajkuj, jeśli  podoba Ci się blog .

Udostępnij znajomym

Poza karnawałem w Rio de Janeiro

25 października 2018
Góra z posągiem Jezusa
25 kwietnia 2019
Portugalia  2019 i 2003 Niewiele można zobaczyć podczas krótkiej podróży służbowej. Jedno przedpołudnie i jedno popołudnie w marcu 2019 r.
13 kwietnia 2019
Wulkan Irazu, San Jose, Kostaryka 2019  Co byście zrobili, gdyby ktoś Wam powiedział, że właśnie jedziecie do najbrzydszej stolicy świata?
03 kwietnia 2019
Kostaryka 2019 17 km na godzinę, to lekka przesada. Szukam wytłumaczenia. Dlaczego w nieźle rozwiniętym kraju Ameryki Środkowej, jakim jest
26 marca 2019
Kostaryka, 2019 Koniecznie chciałam go zobaczyć. Szkoda, że miałam okazję dopiero teraz, bo jeszcze dziewięć lat temu był jedynym w

Najnowsze artykuły:

Jestem bardzo ciekawa Twojej opinii? Daj znać, jakie są Twoje wrażenia. Czekam na Twój  komentarz.

Chętnie odpowiem na Twoje pytania.  Pozdrawiam   !

Dwóch patrzy przez okno na tarasy

© Wszelkie prawa zastrzeżone. Zdjęcia, filmy i teksty są naszą własnością. Kopiowanie i wykorzystywanie bez pisemnej zgody twórców jest zabronione.