Najnowsze artykuły:

17 marca 2024
Maroko 2023 Witajcie w hipnotycznym Marrakeszu, gdzie każdy kąt skrywa historię, a każdy krok to wyzwanie dla zmysłów, gdyż zapachy
29 lutego 2024
Maroko 2023 Fez założył pierwszy król Maroka Położenie Fezu jest niesamowite, a panorama miasta z dwóch punktów widokowych usytuowanych na
06 stycznia 2024
Maroko, 2023 Rabat jest jednym z czterech cesarskich miast w Maroku. Jego charakterystyczną cechą jest harmonijne połączenie dawnej architektury z
28 grudnia 2023
Maroko - Sahara Zachodnia Na temat Sahary Zachodniej (bagatela 266 tysięcy km2) dotychczas wiedziałam niewiele. Będąc na początku listopada w
Góra z posągiem Jezusa
25 października 2018

Poza karnawałem w Rio de Janeiro

Witaj na blogu Filmy z plecaka!

Relacje  z 5 kontynentów, filmy, zdjęcia, informacje, rekomendacje.

To ja
Największe atrakcje Birmy

Rio de Janeiro i Parati w Brazylii

Rio de Janeiro zostawiło nas na wdechu. W ogóle Brazylia okazała się pełnym zaskoczeniem. Porządek, jaki tu zastaliśmy zdziwił nas totalnie.

Obejrzyj film:

Rio jest przepiękne dzięki fantastycznemu położeniu wśród kopulastych, porośniętych zielenią gór, wyrastających także z Atlantyku i tworzących zielone wysepki wzdłuż wybrzeża.

Widok na miasto Rio de Janeiro i ocean z góry Corcovado

W naturalnych zatokach usadowiły się słynne plaże Copacabana i Ipanema, na których swe piękne ciała prezentują Brazylijczycy obu płci. Kult wspaniałej sylwetki jest tu wszechobecny.

Oryginalnie wyrzeźbione skały przy plaży Ipanema

Atrakcjami turystycznymi, które trzeba zobaczyć koniecznie są dwie góry: Głowa Cukru i Corcovado z potężnym posagiem Jezusa Chrystusa.

Posąg Jezusa na górze Corcovado z drzewami na pierwszym planie

Pierwszą zwiedzaliśmy po zmroku, a drugą w dzień. Widoki oszołamiające. Takich cudeńków nie mogliśmy sobie odpuścić.

Widok nocny na Copacabanę w Rio

Zupełnie urzekł nas kościół Sao Beneto na wzgórzu, należący do zespołu klasztornego, cały w złoconych figurach z drewna. Przecudna snycerka.

Drewniane rzeźbienia w kościele Sao Beneto

W pól godziny przepłynęliśmy promem do miasteczka Niteroi, skąd mięliśmy wspaniały widok na Rio, ale naszym celem było Museu de Arte Contemporanea (czyli sztuki współczesnej), mieszczące się w kosmicznym budynku zaprojektowanym przez Oscara Niemeyera. Magia, zwłaszcza gdy obiekt jest podświetlony wieczorem - zobacz w filmie powyżej.

Muzeum sztuki współczesnej w Nitteroy

Jednym z trzech symboli miasta obok   Głowy Cukru    i pomnika   Chrystusa Zbawiciela   jest Katedra świętego Sebastiana  zbudowana  w latach 1964-1976. Ma 80 metrów wysokości, ale co ważniejsze, może pomieścić 40 tysięcy wiernych.

Katedra świętego Sebastiana w Rio de Janeiro z lat 60-tych XX wieku

Witraże w katedrze w Rio

Rio, to dawna stolica Brazylii, a nawet przez 7 lat, kiedy to portugalska rodzina królewska uciekła tu przed wojskami Napoleona, było także stolicą Portugalii.

Zwiedzamy Rio - chyba budynek teatru

Brazylia ma swoje Zielone Wybrzeże z bujną roślinnością, złocistymi plażami, miasteczkami położonymi wśród gór o wyoblonych kształtach. Jadąc wzdłuż brzegu Atlantyku mija się cale mnóstwo tropikalnych wysp i wysepek. Odwiedziliśmy niewielką miejscowość Parati. Sama słodycz. Parati było niegdyś głównym ośrodkiem handlowym na szlaku miedzy Rio de Janeiro a Sao Paulo.

Kościół z bielonymi ścianami w Parati

W trzech kościołach z XVIII w. modlili się osobno czarni niewolnicy, wyzwoleni  Mulaci i biali mieszkańcy miasteczka.

Kościół w kolonialnym Parati

każdej uliczce znajdowaliśmy domy bielone wapnem z drewnianymi okiennicami w jaskrawych kolorach. W wielu z nich urządzono galerie, sklepiki, restauracje, wszystko z wielkim smakiem – po prostu raj dla oczu.

Piękne drzewo na placu w Parati

Brukowana uliczka w Parati

A propos smaków, w Parati zjedliśmy pyszne lody w lodziarni, w której klienci obsługują się sami, montując rożne kombinacje z przedziwnymi polewami i posypkami

Zadrzewiona plaża w Parati

Zobacz jeszcze wodospady Iguazu  i o naszej wyprawie do Brazylii

© Wszelkie prawa zastrzeżone. Zdjęcia, filmy i teksty są naszą własnością. Kopiowanie i wykorzystywanie bez pisemnej zgody twórców jest zabronione.

Dwóch patrzy przez okno na tarasy